במטרה לייצוב הקואליציה: נתניהו מקיים סבב התייעצויות עם ראשי המפלגות

    איתי גדסי No Comments on במטרה לייצוב הקואליציה: נתניהו מקיים סבב התייעצויות עם ראשי המפלגות

    התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן: ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לייצב את מצב הקואליציה ומקיים בשעות אלו שיחות עם ראשי הקואליציה ובכירי הליכוד | בנט מבוצר בעמדתו וההערכות כי יקבל את תיק הביטחון

    נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעות אלו סבב התייעצויות עם ראשי הקואליציה במטרה לעמוד על מצבה של הממשלה ולייצבה. שיחות אלו מתקיימות כשברקע התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן עודנה מכה גלים.

    במפלגת "הבית היהודי" הודיעו על ישיבת סיעה סגורה שתתקיים הערב בחדר הסיעה בכנסת בפורום סגור. גורמים במפלגה דרשו מנתניהו את תיק הביטחון עבור שר החינוך ויו"ר המלגה, נפתלי בנט.

    בליכוד, בשעת צהריים, טענו בתוקף כי תיק הביטחון יעבור לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אין הכרח ללכת לבחירות בתקופה ביטחונית רגישה זו. הממשלה יכולה להשלים את ימיה. בכל מקרה, בשלב המיידי תיק הביטחון יועבר לאחריות ראש הממשלה נתניהו", אמרו גורמים בכירים בליכוד.

    שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת התפטרותו מהממשלה ואמר: "אנחנו כמדינה, קונים שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה לטווח ארוך. אין זה סוד שהיו חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה. דוגמא לכך היא הכנסת הדלק הקטארי שנכנס לרצועה, אני התנגדתי בכל תוקף. דוגמא נוספת זה המאחז של הבדוואים חאן אל אחמר אני חושב שצריך לפנות ולצערי ראש הממשלה מנע את הפינוי. יש נושאים רבים נוספים וסוגיות בהן אני וראש הממשלה חולקים. לא חיפשתי סיבות לפרוש ניסיתי להישאר כחבר נאמן בממשלה ובקבינט כמה שאפשר ולשמור על חילוקי הדעות בפנים גם במחיר תדמיתי קשה".

    AVIGDOR LIBERMAN

    ליברמן מודיע על פרישתו | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    ליברמן סיפר על נקודות המפנה שגרמו לו לפרוש ואמר: "שתי נקודות המפנה הקריטיות הן הכנסת חמש עשרה מיליון דולר לחמאס בעזה וכל מי שאומר שיש על זה בקרה או פיקוח הוא לא מדייק בלשון המעטה. אגב, מי שעוקב וקורא ערבית צריך להבין לאן הלך הכסף הזה קודם כל. זה הלך קודם כל למשפחות מחבלים שהתעמתו על הגדר עם חיילי צה"ל. אותם משפחות היו הראשונים לקבל את הכסף. אנחנו מעבירים בכנסת חוק קיזוז כספי טרור ומצד שני מסכימים לאפשר העברת כסף לטרוריסטים ברצועת עזה. זה בלתי סביר ובלתי אפשרי".

    "נקודה נוספת זו הפסקת האש. מבחינתי כל חמש שנות רקטות שנורו לישראל לא קיבלו מענה הולם בלשון המעטה. אי אפשר לקבל את זה ואני מקבל את כל ההסברים והתירוצים. תמיד יש צפון, דרום, מזרח ומערב, רחוק וקרוב. הכל תירוצים. מבחינת הסדר ההגיוני והאינטרס הבטחוני היינו חייבים לסיים את הסיפור של הדרום שקודם לכל", אמר.

    ליברמן הוסיף ואמר: "אם הייתי ממשיך בתפקידי לא הייתי יכול להסתכל למשפחות הנעדרים. היינו חייבים להתנות כל נושא של התקדמות במצב ההומניטרי בעזה בשני דברים, גם לשיטת תומכי ההסדרה מול חמאס. דבר ראשון הסדרה בנושא הנעדרים ושחמאס מתחייבת לא להביא אנשים לרצועה. בחמישי הוכנסו 15 מיליון דולר לרצועת עזה, בשישי חמאס הביא בתשלום 13 אלף איש להתעמת עם צה"ל כולל מטענים שנזרקו על חיילים, בשבת פלסטיני נכנס לחממות של נתיב העשרה ושורף וכמובן כל מה שקרה בסבב האחרון".



    0 תגובות